Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Hogyan indulj el online marketingesként – Ingyenesen elérhető anyagok

Hogyan indulj el online marketingesként

Azt hiszem, hogy manapság az egyik legjobban menő szakma az online marketinges (a fejlesztő mellett). Ahhoz képest, hogy 5 évvel ezelőtt, ha azt mondtad, hogy Facebook-kal foglalkozol, sokak fejében az a kép született meg, hogy Facebookon játszol egész nap, mostmár elismert szakmaként tartja számon a társadalom.

Mielőtt feliratkozol a drága tréningekre, összeszedtem nektek egy listát ingyenes vagy nagyon olcsó oktató anyagkról, amiket ha végigcsinálsz, elég jó alaptudásra tehetsz szert.

Social media

Facebook és Instagram

Facebook Blueprint: https://www.facebook.com/blueprint

A Facebook egy nagyon széleskörű oktaktóvideó-sorozatot készített nektek, jövőbeli hirdetőknek, hogy hatékonyan tudjatok dolgozni. Mindenféle szenáriót bemutat, a webshopos hirdetésektől kezdve a hatékony app letöltők generálásáig.

Ha pedig a hirdetés méretekről szeretnél lementeni puskának egy oldalt, akkor a figyelmedbe ajánlom a webonic.hu-ra írt cikkemet.

Weboldal

WordPress

Tudom, tudom nem fejlesztők szeretnétek lenni, viszont jellemzően a marketinges a cég mindenese. Érdemes alap szinten megtanulni a weboldal szerkesztését.

A creativebloq összegyűjtött egy listát a telepítéstől a használatig megbízható tutorialokról: https://www.creativebloq.com/web-design/wordpress-tutorials-designers-1012990

TIPP: gyakran a tárhelyszolgáltatód a szolgáltatás részeként telepíti a WordPress-t.

Amikor témát választotok a Wordepress oldalatokhoz, nézzétek meg a téma hivatalos odalán, hogy milyen tutorial videókat tesznek közzé. Minden témát másképpen kell használni, máshol vannak a beállítások.

A WordPress egyik óriási előnye, hogy szinte minden funkcióra van ingyenesen elérhető plugin, amivel súlyos fejlesztési költségeket spórolhatsz meg. Kattints ide a listához.

SEO

Ha már van saját weboldalad, akkor milyen jó lenne, ha nem csak te és anyukád látogata az oldalra, hanem a célközönséged is. Ez a művészeti ág a SEO.

A hazai szereplők között Papp Gábort emelném ki. Érdemes követni at thepitch.hu blogukat, ahol mindig aktuális tartalmakkal kényeztetik a magyar szakmai és válallkozói közösséget.

Sokat tanulhattok a moz-tól is, akik egyértelműen szakmai vezetők a nemzetközi SEO területén: https://moz.com/blog

Nemcsak érdekes tartalmakkal teszik szebbé és produktívabbá az online marketinges mindennapjait, hanem az ingyenes eszközeikkel láncolnak végleg magukhoz.

Yoast SEO plugin: természetesen ez a plugin szerepel a kedvenceim listáján is, de fontosnak tartottam itt is megemlíteni, mivel nagyon sokat segít abban, hogy megtaláld a problémákat SEO szempontból. Kilistázza a javítandókat és addig nem vált zöldre a kis jelzés, ameddig nem SEObarát az adott oldalad vagy blogposztod.

Yoast SEO ingyenes seo plugin
Yoast SEO ingyenes seo plugin

A SEO tervezés egyik legfontosabb lépése a kulcsszókutatás. Leggyakrabban a Google Keyword eszközét és a keywords.io-t szoktam használni, megfűszerezve a Google Trend eszközzel.

A rövid SEO intróm végén a tervezés fontosságát emelném még ki. Amikor a tartalom stratégián dolgozom, akkor minden esetben az első lépés, hogy rendszerezem a gondolataimat. Készítettem nektek egy blog tartalom tervező sablont, ami segíthet tartalomstratégia elindulásához.

Mérés

Google Analytics

https://analytics.google.com/analytics/academy/

Ingyenes kurzusok kezdőknek és haladóknak egyaránt. A megszerzett tudásodat pedig tanusítvánnyal jutalmazzák. Nagyon sok fizetős kurzus is elérhető a Google Analyticsel kapcsolatban azonban azt kell mondanom, hogy a Google ingyenes oktatóanyaga messze magasan jobb.

Mixpanel

Ha a weboldal látogatói méréséről beszélünk, akkor általában a Google Analytics jut mindenkinek az eszébe. Azonban mindenképpen érdemes megnézni, hogy milyen adatokat lehet kinyerni a Mixpanelből.

Alapvető különbségek:

  • jobban lehet elemezni a user viselkedését
  • fantasztikus funnelek
  • user id-t menti le és nem a cookie-kal dolgozik (ami 30 napig tárol adatot)

A mixpanel még nem adott közzé olyan igényes oktatóanyagokat, mint a Google Analytics, viszont könnyen követhetőek az írott anyagai, amiknek a segítségével könnyen megírhatod az adat brief-et a fejlesztőnek.

Mixpanel anyagok:

Ha pedig mégsem találsz választ a kérdésedre, ne habozz és írj a support csapatuknak! Ők érdemben is fognak válaszolni (nem úgy mint a Facebook csapata).

UTM

Urchin Tracking Module.

Hatékonyan tudod mérni a kampányaid eredményességét vagy a tartalmaid minőségét. Az utm linkek lényegében egy egyéni kóddal elátott linkek, amiket a Google Analyticsen (Aquisicion –› Campaigns) és Mixpanelen is tudsz követni.

Kétféleképpen tudsz ilyen szuper linkeket létrehozni:

  1. Google UTM builder: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
  2. Excel: létrehoztam egy excel file-t kattints ide és másold ki a kódot.

Az Excel módszert akkor javasolom, ha következetesen szeretnéd követni a kódjaidat. Így egyben fogod látni, hogy melyik kampányhoz mit használtál. Ha ma elkészítesz egy linket, lehet hogy jövő héten emlékezni fogsz rá, de az is valószínű, hogy 1-2 hónap múlva már nem.

Milyen esetekben használjam?

  • Blogposztokat írsz, amit megosztasz különböző social networkön és meg szeretnéd nézni, hogy pl facebookról hány látogató érkezik és mennyi időt töltenek az olvasással a LinkedIn-ről jövő traffikhoz képest.
  • Webshopod van és a blogoddal szeretnéd növelni az organikusan érkező látogatók számát. A cikken belül pedig finomad elhelyezed valamelyik termékedet. Milyen jó is lenne, ha tudnád, mérni, hogy az elhelyezett linkre hányan kattintanak és vajon születik-e belőle konverzió.
  • Minden kampányodhoz.

FONTOS: az utm kódokkal azt nem tudod követni, ha valaki a linkre kattint, majd átmegy egy másik weboldalra és a következő látogatása során vásárol csak. Ebben az esetben a koverziót az organikus traffiknak tulajdoníthatja az Analytics.

Hirdetés

Adwords

A Google Academy-nek köszönhetően az adwords alapokat is ingyen elsajátíthatod. A modulok végén pedig lehetőséged van tesztelni a tudásodat. Milyen jól mutatna a LinkedIn-eden, igaz? 🙂

A legtöbbet azonban a “való életben” fogsz tanulni. Minden üzlet más, minden cégnek már stratégia kell. A legfontosabb, hogy folyamatosan mérd az eredményeket és tanulj belőlük, hogy a következő kampánynál már egy optimalizált és költséghatékony kampány születhessen.

A Google tutorialja mellett az Udemy-n is vadászhatunk érdekes anyagokat. Legutóbb ezt a tutoriált csináltam végig, nekem kifejezetten hasznos volt. Ha az Udemy-n szeretnél tanulni, olyan kurzusokat vásárolj csak meg, ahol az értékelések egybehangzóan pozitívak és a feltett kérdésekre is gyakran érkezik válasz az oktatótól.

Facebook/Instagram Hirdetések

A Facebook blueprint turorialhoz a linket megtalálhatod a cikk elején 🙂

LinkedIn hirdetések

A LinkedIn hirdetőfelületét könnyen lehet kezelni. A méréssel kapcsolatban annyit megjegyeznék, hogy mindenképpen használj utm kódokat, mivel a saját pixelük nem mindig ad korrekt eredményt.

A LinkedIn-nek is van ingyenesen elérhető oktatóanyaga, ahol az alaplépéseket elmagyarázzák. A LinkedIn-en hirdetni drágább, mint más felületen, viszont általában a lead-ek minősége is magasabb b2b cégek esetén.

Pinterest, Twitter és a többi

A Pinteresthez nem találtam oktatóanyagot, viszont ha már használtál hirdetési eszközöket, akkor nem fog gondot okozi. Egyenlőre csak az Egyesült Államokból, Kanadából és Angliából lehet hirdetéseket indítani.

A Twitter alapokat a twitter business oldán tudod elérni. Magyarországon sem a Pinterest hirdetések, sem pedig a Twitter hirdetések használatára nem láttam még eredményes példát. A hazai közönséget olcsóbban és hatékonyabban el lehet érni más networkön keresztül.

Meetup

Budapest tele van jobbnál jobb meetupokkal, a marketinges meetupokon át, a teches találkozókig, mindenféle témában. Ha még nem próbáltad ki, mindenképpen látogass el egy-egy rendezvényre.

Ezen a linken elérheted a legjobb budapesti marketinges meetupok listáját.

A találkozókra mindenképpen vigyél névjegykártyát, kelleni fog 🙂

Ha szerinted kihagytam esetleg valamilyen szuper tutorial-t vagy eszközt az online marketing starter kit-ből, írd meg kommentben vagy küldj üzenetet! 🙂

Marschalek Ágnes

Marschalek Ágnes

Marketing tanácsadóként segítem az ügyfeleim online stratégiáját, nemzetközi piacra lépését és skálázását. Alkotóként szerethető hiánytermékeket fejlesztek és értékesítek. Többek között építettem már +8000 létszámmal rendelkező profit és közösségorientált kiránduló csoportot és számlázást automatizáló szoftveres terméket is WordPress felhasználóknak.

Tartalomjegyzék

Szociális linkek

Iratkozz fel, ha szeretnél értesítést kapni az új cikkekről, ha megoszthatom veled, hogy milyen hasznos eszközöket találtam az interneten és ha érdekelnek privát információk és őszinte történetek a vállalkozásomról.

PRIVÁT TARTALMAK CSAK EMAILBEN.

Iratkozz fel, ha szeretnél értesítést kapni az új cikkekről, ha megoszthatom veled, hogy milyen hasznos eszközöket találtam az interneten és ha érdekelnek privát információk és őszinte történetek a vállalkozásomról.

PRIVÁT TARTALMAK CSAK EMAILBEN.

Passzív jövedelem

Passzív jövedelem

Passzív jövedelem forrásokat építeni egy olyan korszakban ahol bizonytalan, hogy lesz-e nyugdíj és a koronavírus következtében megroppant gazdaság ki tudja, hogy el fog-e tudni tartani, kiemelten fontos. A cikk célja, hogy az utópikus fogalmat, a passzív jövedelem mítoszát, egyszerűen, gyakorlatias megközelítéssel bontsa le.

Tovább olvasom!
mentruációs ciklus

A menstruációs ciklus ereje

A legtöbb nőnek negatív, női léttel együtt járó átkot jelent a havi baj, azaz a menstruáció. Hölgyeim, ideje, hogy újraértelmezzük a menstruáció jelentését és elkezdjük megérteni, értékelni és kihasználni a rengeteg előnyét.

Tovább olvasom!