Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

GUILD, a globális női vállalkozói háló

A nők felelnek a vásárlással kapcsolatos döntések 70-80 százalékáért. Nem lenne logikus tehát, hogy a cégen belül törekedjünk arra, hogy ne csak férfiak üljenek a döntéshozói székekben, amikor a célközönség többségében a nők? Egy 2018-as BCG kutatás szerint, ha a felsővezetői körben a nők és férfiak aránya kiegyensúlyozottabb lenne, a globális GDB 3-6%-kal növekedhetne, ami 2.5-5 billió dolláros fejlődést jelenthetne. A gender gap kitöltése tehát nemcsak elvi kérdés, hanem komoly üzleti felelősség. Ezt ismerte fel és támogatja most már hazánkban is a GUILD női vállalkozókat segítő startup.

Mi az a GUILD Akadémia?

Szilícium-völgyből nőtte ki magát a női vállalkozókat támogató startup, a GUILD, akik idén már Európából és Ázsiából is várják a jelentkezőket. Olyan nagy nevek álltak a kezdeményezés mellé, mint például WeWork Labs, Outsite, iFundWomen és Zazmic. A GUILD nemcsak egy vállalkozásfejlesztő program, hanem egy óriási, kiterjedt támogatói háló, aminek segítségével lazulnak a határok a globális piacon, segítve ezzel többek között a női alapítású magyar startupok növekedését is. A jelentkezéseket a GUILD Akadémiára december 20-ig várják a szervezők.

GUILD the experts, GUILD akadémia
Forrás: letsguildacademy.com

Kulcsszavakban, hogy miért óriási lehetőség a GUILD a CEE régióban:

  • Globális piac
  • Hozzáférés a szilícium-völgyi tudáshoz
  • Erős női támogatói háló
  • Üzleti randi befektetőkkel
  • A GUILD Akadémia végén pitch világszínvonalú befektetőcégek előtt (Lightspeed Ventures, Astia Angels, Golden Seeds, Spero Ventures)
  • 20.000 dollár értékű fődíj
GUILD akacemy map
Forrás: letsguildacademy.com

Interjú Páti Diánával

Ismerjétek meg Páti Diánát, aki a GUILD női vállalkozói hálózat terjesztésén dolgozik jelenleg a CEE régióban. Diána, korábban egy belga startupökoszisztémát építő szervezet, a Startups.be európai projektkoordinátoraként tevékenykedett. Ehhez szorosan kapcsolódva az Európai Startup Network (European Startup Network) megalakulásában is részt vett, majd lett az egyik programmenedzsere. A startupokhoz való vonzalom innen ered, valamint mindig is közel álltak hozzá a social impact projektek, amik a vállalkozói szférában alulreprezentált csoportoknak nyújtanak lehetőséget a kitörésre. Ezért alapította meg a társával, Yonca Braeckmannal az Impact Shakers-t 2018-ban, aminek keretében társadalmi vállalkozások mellett női vállalkozókat és a nők vállalkozóvá válását támogatják.

Milyen típusú projektek, cégek jelentkezését várjátok?

Bármely termékötlettel vagy szolgáltatással lehet jelentkezni, amely magában hordozza a skálázhatóság lehetőségét. Lehet akár egy borkóstoló platform, utazási matchmaking szolgáltatás, intelligens babafigyelő vagy digitális diagnosztikai vállalat – szabad elengedni a fantáziát! Az alkalmazott “rapid prototyping” módszertan leginkább a skálázható és digitális üzleti ötletek megvalósításában nyújt segítséget. A curriculum emiatt nem feltétlenül passzol pl. egy helyi étterem megnyitásához vagy egy webshopos termékhez. Ha bizonytalan valaki, beleillik-e az ötlete a programba, akkor mielőbb vegye fel a kapcsolatot az [email protected] címen. (angolul)

Csapatok is jelentkezhetnek vagy csak személyek?

Személyek jelentkezését várjuk elsősorban, akik ötletfázisban vannak, és szeretnék elkezdeni megvalósítani az ötletüket. Amennyiben már van egy csapat, semmi akadálya, ebben az esetben egy személy vesz részt és képviseli az ötletet.

Ennek a programnak mi a legnagyobb előnye más startupprogramokkal szemben?

A nemzetközi kapcsolati háló, a rendszeres ún. “Mastermind circle” a csoport tagjai között és a szilícium-völgyi mentorok, szakemberek segítsége a program során. Olyan személyekhez is eljuthat és kérdezhet a résztvevő, mint pl. Chris Yeh, sorozatvállalkozó-befektető, aki a LinkedIn alapító Reid Hoffmannal írt Blitzscaling könyvével vált ismertté világszerte a vállalkozói körökben. A 12 hetes programot egy demo day zárja, ahol olyan neves befektetők előtt prezentálhatják ötletüket a résztvevők, mint a Lightspeed Ventures, Astia Angels, Golden Seeds vagy a Spero Ventures.

Mesélj kérlek a szervezet hátteréről, víziójáról és hogy neked mi a szereped a történetben.

A név ötletét a középkori céhek adták, melyek elsősorban iparosok vagy kereskedők érdekvédelmi társulásai, amelyek az európai városokban a középkorban jöttek létre. Az alapító Anne Cocquyt, európai vállalkozónő, aki a Szilícium-völgyben találta meg a számításait és ott alapította meg a GUILD-et. A GUILD azon alapszik, hogy együtt, összefogva többet lehet elérni, mint külön-külön. A megfelelő emberek összekapcsolásával egy olyan értékvezérelt közösséget épít, amely egyesíti a technológia előnyeit az emberi kapcsolatokkal. A vállalkozói hálózat több ezer vállalkozó nőt köt össze világszerte. A platform mesterséges intelligenciára alapuló algoritmusa segít abban, hogy a megfelelő személlyel tudjunk kapcsolódni, emellett rendezvények is színesítik a network kínálatát a közösség számára.

Az én szerepem a hálózat megismertetése és beindítása a közép-kelet-európai régióban mint CEE ambassador.

Hogyan látod a környezetben a női vállalkozói helyzetet? És hogyan ítélnéd meg a női vállalkozói szférát a belgával összehasonlítva?

Egyelőre még Belgiumban élek, de jövő év elején közelebb, Ausztriába költözöm családi okokból. Nagyon érdekes összevetni a belgiumi tapasztalatomat, mert hiába gazdagabb ország, ez nem feltétlenül hat ösztönzően a nők vállalkozóvá válására. Kiváló támogatói programok, inkubátorok és akcelerátorok vannak az országban, ugyanakkor a számok alapján itthon több a vállalkozónő és valamivel nagyobb a vállalkozói hajlandóság.

Szerinted mi az első számú oka a gender gapnek?

Ez a kérdés roppant összetett, és nincs rá egyszerű válasz. A női-férfi szerepek beidegződése továbbra is kihívások elé állítja azokat a nőket, akik vállalkozásra adják a fejüket. Egy lehetséges ok, amit sajnos sokszor érzékelek magam körül, az az imposztor-szindróma. Sok nő nehezen hiszi el, hogy elég jó, amit csinál, és kételkedik magában, hogy helyt tud-e állni különböző szerepekben. A nőkre nehezedő nyomás miatt is tartom fontosnak, hogy példaként tekintsünk azokra, akik ezt az utat választják, mutassuk be őket, és hallgassuk meg a tapasztalataikat. Ahhoz, hogy megváltozzon a narratíva a férfi-nő kérdésben, a sokszínűségben rejlő lehetőségekre kell helyezzük a hangsúlyt. Tudtad például, hogy egy friss BCG felmérés szerint, ha világszerte ugyanannyi nő válna vállalkozóvá, mint férfi, akár 3-6%-os globális GDP növekedést érhetünk el? Elméleti szám, de jól mutatja a kiaknázatlan potenciált.

Mik azok az értékek, amiket szerinted a Silicon Valley network és tudásbázis adhat?

Gondolkodásmód és kapcsolati háló. Vitathatatlan, hogy egészen másképp gondolkodnak a vállalkozásokról az óceán másik felén, gyorsan és hatékonyan építenek globális cégeket a Völgyben. Ehhez egy szisztematikusan felépített terv, rapid validálás, az ügyfelek hatékony elérése, az értékajánlat dinamikus, a validálás függvényében alakított iterálása és egy ezt leképező üzleti terv szükséges. Az alapok mellett pedig az a kapcsolati tőke, amit a program ad megnyithatja a kapukat a nemzetközi piacra lépés irányába.

Mire számíthatnak a résztvevők a 12 hetes akadémia végén?

Az akadémia programja az első lépésektől, azaz az ötlet élesítésétől, a probléma-megoldás megfogalmazásától eljutnak a termék vagy szolgáltatás első verziójához. A program végén egy virtuális Demo Day-en lesz lehetőség bemutatkozni a Szilícium-völgy egyes neves tőkebefektetői előtt.

Az akadémia részvétele nélkül is lehet csatlakozni a networkhöz?

Az akadémia nem feltétele a networkhöz csatlakozásnak. Az akadémiát azoknak ajánlom, akik az első lépéseket teszik a vállalkozóvá válás felé, profi segítséggel szeretnének az ötlettől az első prototípusig eljutni 12 hét alatt, valamint nyitottak egy nemzetközi, proaktív és gyakorlatias angol nyelvű programra.

Jelentkezés: letsguildacademy.com

Deadline: December 20.

A Girl Does Business közösség 20% kedezvményben részesül. Ha igénybe szeretnéd venni, akkor a jelentkezésnél használd a Budapest20 kupon kódot.

Marketing tippek, üzleti tanácsok, inspiráló gondolatok.

SE TÖBB, SE KEVESEBB.

Hoi An Vietnám digitális nomád

Vietnámi kalandok Hoi An városában

Hoi An, a digitális nomád kalandozásunk harmadik állomása , Koh Lanta és Phuket után. Utolsó pillanatban döntöttünk úgy, hogy Bali helyett Vietnámot szeretnénk először felfedezni. Hoi