Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Add el egy történettel

A történetmesélés kezdetek óta jelen volt az emberiség történelmében. Erről bővebben kollégám Yuval Noah Harari tudna többet mesélni, de ha vele nem is tudsz egy személyes találkozót leszervezni, erősen ajánlom, hogy olvasd el a “Sapiens – Az emberiség rövid története” c. könyvét.

Na, de hogy itt ne veszítselek el téged, kedves olvasó, elmesélem, hogy hogyan is lehet könnyedén alkalmazni ezt az ősi módszert és szinte nulla ft-os budgettel eladni, szinte bármit, amit szeretnél. Pár hónapja döntöttünk úgy a párommal, hogy eladunk mindent, szedjük a sátorfánkat, azaz a mi esesünkben a hátizsákunkat és felkerkedünk világot látni.

Háttérsztori

Néhány évvel ezelőtt elkövettük azt a hibát, hogy üres lakásba költöztünk, így meg kellett vásárolni az összes szükséges (és nem szükséges) bútort, konyhai eszközöket és mindent, ami egy élhető lakásba kell. Ez sajnos párosult a gyűjtögető, minden eseményre felkészülő énemmel, ami oda vezetett, hogy költöztető kocsit kellett bérelni minden alkalommal, amikor lakást szerettünk volna váltani. El tudjátok képzelni, hogy mire vállalkoztunk, amikor úgy döntöttünk, hogy átválogatunk, eladunk vagy kidobunk mindent, amivel rendelkezünk.

Egy évvel ezelőtt talált rám a minimalizmus, azóta 3 havonta egy alap szinten át lettek nézve a holmiaink, de még így is 6 zsák SZEMETET dobtunk ki és 5 teligyömöszölt zsák ruhát adományoztunk el. Próbáltam nem arra gondolni, hogy egyrészt mennyi pénzt költöttem kacatra, másrészt, hogy ez mennyire káros hatással van a környezetemre. Nem az adományozás 😀 hanem a fast fashion, a rossz minőségű fölösleges tárgyak vásárlása. Egy éve élek úgy, hogy nem vásárolok semmit, hacsak tényleg nincs rá szükségem. 12 hónap alatt összesen egy farmert és egy bikinit vettem, mert az előző farmerem tönkrement, a tavalyi bikinim pedig túl nagy rám..yaaay me.

Indulás előtt édesanyám a lelkemre kötötte, hogy vásároljam le a karácsonyra kapott Corvin plázás 5000 Ft-os utalványomat, mert csak decemberig érvényes, én meg ugyebár nagyobb eséllyel süttetem a hasam a Koh Lantai tengerparton, mint hogy a Corvin pláza közelében járjak, ezért a húgommal elmentünk vásárolni, remélve, hogy találok valamit, ami tényleg hasznos, tehát nem ütközik a minimalista értékrendembe. A negyedik-ötödik bolt és két kávé után nyújtottam át a kupont a tesómnak, hogy használja fel inkább ő, hiszen nekem tényleg nincs szükségem jelenleg semmire. Ezt korábban tuti, hogy nem tudtam volna megtenni. Vásároltam volna valami kacatot, ami később a nagy fekete szemeteszsákban végezte volna.

Visszatérve az eredeti problémához. Másfél hónapon belül kellett eladnom lehetőleg mindent, amivel rendelkezünk.

Mit csinál ilyenkor az okos marketinges?

Emlékezteti magát, hogy a vásárláshoz vezető első lépés a vágykeltés. Egy olyan szöveggel pedig hogy “alig használt, jó állapotó, ma elvihető” és a társai nem fog kitűnni a hirdetésrengetegből.

Hogyan adj fel ellenállhatatlan hirdetéseket?

  1. Találj ki hozzá egy történetet. A törénet hőse, ha lehet ne te legyél, hanem a potenciális vásárlód. Gondold végig, hogy mi az a probléma, amit ez a tárgy neki megoldana. Erre építsd fel a sztorit.
  2. Használj humort. Gyerekkori Disney tanulmányaimból (Szörny Rt) tudom, hogy a humor vált ki legerőssebb reakciót. A félelemre nehezebb eladható történetet építeni. A félelem is egy nagyon jól használható érzelem az eladás során, de úgy építsd bele, hogy attól féljenek, hogy más megveszi előlük. Érzed a különbséget, ugye?
  3. Használj kulcsszavakat. A facebook marketnél és a listoldalaknál (pl jofogas.hu) is fontos, mert ez alapján kategorizál a rendszer. Nem beszélve arról, hogy ha valakinek tényleg szüksége van a tárgyadra, akkor a szeme a kulcsszavakat fogja elkapni.
  4. Legyél hiteles. Ha van rajta egy karcolás, akkor ne úgy fordítsd a tárgyat egy előnyösebb szögbe. Sokkal szivesebben írok valakinek, aki őszintén megmutatja az apróbb hibákat. Senki sem várja egy használt tárgytól, hogy tökéletes legyen, de aggódj, nem emiatt állnak el a vásárlástól.
  5. Használj hozzá jó minőségű képeket. Ismerd az eszközöd határait. Azt hiszem nem mondok újat azzal, hogy az Iphone alkalmatlan a természetes fény nélküli, azaz esti képek készítéséhez. Megoldás az hogy válts andr.. hahaha persze. A megoldás, hogy akkor készítsd el a reklám képeket reggel, indulás előtt. Ha este előre kikészíted a termékeket, akkor az egésszel megvagy pár perc alatt. Ráérsz később utána feltölteni a képeket.
  6. Tüntetsd fel az eredeti árát is. Ez talán a legegyszerűbb technika, de elszomorít, hogy hányan nem élnek vele. Írd bele a hirdetésedbe, hogy mennyibe került újonnan, te mennyiért adod el. Érdemes az árnak egy konkrét összeget választani, például 5000 Ft helyett 5500 Ft. Átgondoltabbnak tűnik és ha alkudni akarnak, akkor az az 500Ft nem fog számítani.
  7. Linkeld be a termék eredeti termékleírását. Ha más fórumon találsz a tárgyról visszajelzéseket, akkor a fórum linkjét is. A vásárlót ez győzi meg igazán. Nem a hivatalos termékleírás, nem a te szavad, hanem az érdekmentes közösség szava.
  8. Add meg, hogy hol vehetik át és mikor. Leszűkiti a kört, de esélyesebb, hogy relevánsabb jelentkezők írnak.

Beszéltünk arról, hogy miket építs a szövegbe, de itt az ideje, hogy szó essen a mit ne csinálj listáról

  1. Könyörgöm, ne írd bele, hogy az ár alkuképes. Ettől kiráz a hideg. Ez olyan, mintha a pókerben felfednéd a rossz lapjaidat. Ezzel a néhány szóval jelentősen csökkented az eladni kívánt terméked értékét, olyan mintha azt kiabálnád: kétségbeesett vagyok, kérlek vedd meg, léccci léccci léccciiiiiii… szóval ezt kerüld el
  2. Ha humorosan fogalmazol, akkor érkezni fognak kommentek olyanoktól, akik nem fognak vásárolni, de értékelik a hirdetést. Ne kövesd el azt a hibát, hogy ezeket az értékes algoritmusbarát kommenteket figyelmen kívül hagyod. Likeold és válaszolj nekik.
  3. Nem írod ki az árat. Az első gondolatom ilyenkor, hogy ha nem látom az árat, akkor valószínű, hogy nekem túl drága. Igaz ez a luxus villa hirdetésre, az online szoftverekre és a random facebook hirdetésekre is, amiket látok. Tudd a pontos árat és írd ki, hogy mennyi az annyi.
  4. Az egyik kedvenc eladós csoportom a “Used stuff for sale Budapest“. Ha magyarul írod meg a hirdetést, egyrészt törlik a posztodat, de ha át is megy a szűrőn, akkor a csoport egy nagy része nem fogja megérteni. Ha pedig például a jofogason hirdetnél, ami 99%ban magyar közönséggel rendelkezik, akkor ne angolul fogalmazz és ne angol linkeket tegyél a hirdetésbe.

 

Kacattal tömött lakástól 70 literes hátizsákig

GirlDoesBusiness 70l Ospray hátizsákBudapest az egyik legkedvesebb város a szívemben, már csak azért is, mert a barátaim 99%-a itt lakik. Itt lettem először szerelmes, itt építettem fel az első projektemet (Budapest Hikers), itt jártam egyetemre, itt szereztem az első ügyfeleimet. Ha egy helyen él sokáig az ember és kimozdul néha a négy fal közül, akkor akaratlanul is, de egy óriási kapcsolati hálót épít fel. Erre alapozva jutott az eszembe, hogy milyen poén lenne, ha szerveznénk a lakásba egy garázsvásárt, ahova elhívnánk a közeli, távoli és a Facebookon látjuk egymást, de sosem beszéltünk ismerőseimet. Már azokat, akik szintén Budapesten laknak.

Az eseményre tehát első körben meghívtunk mindenkit, akinek releváns lehet, vagy csak szeretne beszélgetni velünk Budapestről egy hideg sör és fincsi palacsinta mellett. Az esemény linkét megosztottam főként expat csoportokban, hogy nagyobb közönséget érhessek el. 25 résztvevőt és 151 érdeklődőt eredményezett a kampány nulla forint befektetéssel. A legtöbb tárgy, már a vásár előtt elkelt. Készítettünk egy google excel táblát, ahol naprakészen szerepeltek az eladott és az eladásra váró termékek. Pirossal jeltük azokat, amiket már valaki elvitt. Így is érzékeltetve, hogy ha nem cselekszenek időben, akkor bizony elviszi más.

girldoesbusiness Garázsvásár

A cuccaink kb 60%-ától ezen a napon szabadultunk meg. Minden egyes eladott áruval úgy éreztem, mintha valaki téglánként szabadítana ki a börtönből.

A többi nem kívánt holmit pedig a fenti lista alapján készített hirdetésekkel adtam el. Majdnem mindegyik egy nap alatt elkelt. Összegyűjtöttem nektek a kedvenceimet.

Alig használt MacBook Air biztosítással

Washburn gitár. 3 napom volt eladni. 2 nap alatt elkelt.

 

Dechatlonos súlyzó készlet

 

Sültkrumpli sütő

TV, vagyis ablak a világra

 

Köszi, George Clooney

 

Ha a fentiek szerint írsz hirdetést, sokkal, de sokkal vidámabban és gyorsabban fogsz megvállni a felesleges tárgyaktól. Tudom, hogy időigényesebb, de tényleg működik. Remélem, hogy ezek alapján már könnyebben meg tudsz szabadulni a nem kívánt cuccaidtól. Ne feledd, ami neked kacat, az másnak érték!

Add el egy történettel, business storytelling a gyakorlatban

 

Marketing tippek, üzleti tanácsok, inspiráló gondolatok.

SE TÖBB, SE KEVESEBB.

Hoi An Vietnám digitális nomád

Vietnámi kalandok Hoi An városában

Hoi An, a digitális nomád kalandozásunk harmadik állomása , Koh Lanta és Phuket után. Utolsó pillanatban döntöttünk úgy, hogy Bali helyett Vietnámot szeretnénk először felfedezni. Hoi